Wat zijn systeem groepen?

In elke community zijn drie of vier vaste groepen aangemaakt die worden gebruikt. Deze kunnen worden hernoemd, maar de functie van deze groepen en rechten van gebruikers binnen deze groepen blijven altijd gelijk.

In de basis worden de volgende systeem groepen aangemaakt en gebruikt in een community:

  • Allen: iedereen die onderdeel uitmaakt van de community. Dit kunnen ook gebruikers zijn die géén inloggegevens nodig hebben of maar tijdelijk toegang moeten krijgen. Denk aan sponsoren of andere relaties.
  • Leden: gebruikers die actief zijn binnen de community, bijvoorbeeld alle leden van een vereniging of iedereen die deel uitmaakt van een samenwerkingsorganisatie.
  • Bestuur/Beheer: gebruikers die beheerdersrechten hebben, vaak bestuurders van een organisatie. Zij kunnen binnen Semble gebruikers toevoegen en uitnodigen, eventueel extra groepen aanmaken en bij de data van alle groepen.
  • Contactpersonen: deze groep wordt enkel aangemaakt bij community's waarbij geen personen de leden zijn, maar organisaties. Wanneer je als gebruiker hier in zit, heb je het recht om de gegevens van jouw 'Lidorganisatie' aan te passen en nieuwe gebruikers toe te voegen aan jouw lidorganisatie in de community.