Hoe voeg ik gebruikers toe?

Als beheerder kun je nieuwe gebruikers toevoegen aan de community.

  1. Ga naar het tabblad 'Gebruikers'

  2. Klik op de groene knop 'Toevoegen'

  3. Voer het e- mailadres van de gebruiker in en druk op de groene knop 'Verder'. Wanneer de gebruiker al in een andere organisatie in Semble bekend is, wordt deze wanneer hij inlogt, gevraagd om toestemming te verlenen zijn persoonsgegevens te delen met de community waarvoor jij hem of haar hebt toegevoegd. Heeft de gebruiker nog geen Semble account, kun je deze gegevens zelf invullen.

  4. Vul de overige gegevens in

  5. Geef onder 'Categorisering' aan tot welke groep(en) de nieuwe gebruiker toegang moet krijgen

  6. Wanneer beschikbaar, vul privéadres, factuurgegevens en lidgegevens in

  7. Wanneer beschikbaar, vul de extra gegevens in

  8. Klik op de groene knop 'Toevoegen'

De gebruiker is nu toegevoegd aan de gekozen groep(en) in de community. Hij of zij heeft nog geen inlogaccount. Deze kun je toesturen door op de Uitnodigings e-mail knop te drukken nadat de gebruiker is toegevoegd.

De privacy instellingen van de nieuwe gebruiker staan automatisch op maximaal, zodat andere gebruikers niet de algemene gegevens van de nieuwe gebruiker kunnen zien, enkel de naam.

Het toevoegen van een werkgever kan nadat de gebruiker is toegevoegd.