Hoe richt ik mijn projectnamen handig in?

Met Semble kun je perfect documenten opslaan voor groepen waar je mee samenwerkt. Maar hoe zorg je er nu voor dat iedereen het document kan terugvinden op de manier zoals jij denkt dat dit logisch is?

Dit vraagt om structuur en afspraken die je met elkaar maakt. We geven je graag wat tips-and-tricks over hoe je dit het beste kunt doen.

Projectnamen definiëren

  • Voor welke groep ga ik documenten opslaan?
  • Kijk naar de diverse documenten die je hebt binnen je groep.
  • Om hoeveel documenten gaat het die je graag per set zou willen terugvinden? Zijn dit er meer dan 10, dan wordt het interessant om een projectnaam aan te maken.
  • Op basis hiervan creëer je een lijst met projectnamen.

Waar moet je nu op letten bij het aanmaken van een projectnaam?

  • Het bestaat uit één woord (oftewel geen spaties)
  • Datumnotering altijd op dezelfde wijze, bijvoorbeeld jjjjmmdd
  • Houd projectnamen kort, want anders kun je het niet onthouden
  • Maak echt alleen een projectnaam als je meerdere documenten onder een “zoekwoord” wilt terugvinden.

Voorbeeld

We helpen je graag een eindje op weg met een voorbeeld van in dit geval een vereniging. Uiteraard kun je zelf een vertaalslag maken voor je eigen groep.

Stukken voor bestuursvergaderingBVJJJJMMDD
Stukken voor de ALVALVJJJJ
Alle documenten rondom sponsoren (contracten e.d.)Sponsoring
Alle documenten die gaan over beleid maken van de vereniging. Dit betreffen o.a. Statuten, HR, Beleidsplan, Communicatieplan, notities, terugkoppeling heisessies e.d.Beleid
Bestanden die te maken hebben met de huisstijl van de verenigingHuisstijl
Documenten voor bepaalde bijeenkomst (o.a. tekst van uitnodigingen, draaiboek, werkbestanden deelnemers e.d.)EventJJJJMMDD
Documenten die te maken hebben met onze communicatie-uitingen. Nieuwsbrief, website, content/mailings voor leden etc. Communicatie
Ledenverloop, analyses en overzichten, Ledenadministratie
Bestanden die gebruikt kunnen worden als sjabloonSjablonen