Hoe koppel ik documenten aan berichten en agenda's?

Alle documenten voor jouw groep(en) zijn terug te vinden onder het tabblad documenten. Bij berichten en een bijeenkomst kun je documenten die al in groep staan koppelen om hier extra aandacht aan te geven of omdat ze bij een bijeenkomst horen. Jouw groepsgenoten kunnen dan sneller de gewenste documenten bekijken en er iets mee doen.

Bij de bovenstaande uitleg wordt een document dat al in Semble staat gekoppeld aan een bericht of bijeenkomst. Maar je kunt ook direct via de berichten of agenda functionaliteiten een nieuw document in Semble zetten en deze daarmee direct koppelen aan jouw bericht of bijeenkomst. Het document komt dan ook direct onder de documenten van jouw groep te staan.

  1. Ga naar het bericht / de bijeenkomst via het tabblad of via het 'Dashboard'

  2. Klik op het bericht of de bijeenkomst

  3. Klik op de grijze knop 'Documenten'

  4. Klik op een van de knoppen links bovenin:

    'Nieuw document' (staat nog niet bij de documenten op het platform)

    - Klik op 'Selecteer document' of sleep het gewenste document naar het blok

    - Vul de naam van het project in waar dit document bij hoort

    - Geef aan voor welke groep dit document zichtbaar moet zijn

    - Klik op de groene knop 'Toevoegen'

    'Bestaand document' (staat al wel bij de documenten op het platform)

    - Zoek het juiste document op via de zoekfunctie

    - Klik op de groene knop 'Toevoegen aan reactie'

  5. De documenten zijn direct gekoppeld aan het bericht of de bijeenkomst. Klik op het kruisje links bovenin om terug te gaan naar het overzicht