Hoe koppel ik documenten aan berichten en agenda's?

Alle documenten voor jouw groep(en) binnen een Semble zijn terug te vinden onder het tabblad documenten. Bij berichten en bijeenkomsten kun je documenten die al in de groep staan, koppelen om extra aandacht aan het document te geven of omdat ze gaan worden behandeld bij een bijeenkomst. Jouw groepsgenoten kunnen op deze manier snel de gewenste documenten vinden, bekijken en er iets mee doen.

Bij de bovenstaande uitleg wordt een document dat al in Semble staat gekoppeld aan een bericht of bijeenkomst. Maar je kunt ook direct via de berichten of agenda functionaliteit een nieuw document in jouw groep in Semble zetten en deze direct koppelen aan jouw bericht of bijeenkomst. Het document komt dan ook direct onder de documenten van jouw groep te staan.

  1. Ga naar het bericht / de bijeenkomst via het desbetreffende tabblad of via het 'Dashboard'

  2. Klik op het bericht of de bijeenkomst

  3. Klik op de grijze knop 'Documenten'

  4. Klik op een van de knoppen links bovenin:

    'Nieuw document' (als jouw document nog niet bij de groep in Semble staat)

    - Klik op 'Selecteer document' of sleep het gewenste document naar naar het scherm

    - Vul de naam van het project in waar dit document bij hoort

    - Geef aan voor welke groep dit document zichtbaar moet zijn. Je kunt hier alleen maar kiezen voor de groep waarin het bericht of de bijeenkomst is aangemaakt.

    - Klik op de groene knop 'Toevoegen'

    'Bestaand document' (als jouw document al wel bij de groep in Semble staat)

    - Zoek het juiste document op via de zoekfunctie

    - Klik op de groene knop 'Toevoegen aan reactie'

  5. De documenten zijn nu gekoppeld aan het bericht of de bijeenkomst. Klik op het kruisje links bovenin om terug te gaan naar het overzicht