Hoe koppel ik documenten aan berichten en bijeenkomsten?

Hoe koppel ik documenten aan berichten en bijeenkomsten?

Alle documenten voor jouw groep(en) binnen een Semble zijn terug te vinden onder het tabblad documenten. Bij berichten en bijeenkomsten kun je documenten koppelen om extra aandacht aan het document te geven of omdat ze worden behandeld bij een bijeenkomst. Jouw groepsgenoten kunnen op deze manier snel de gewenste documenten vinden, bekijken en downloaden.

Je kunt direct via de berichten of bijeenkomstenfunctionaliteit een nieuw document of een bestaand document van jouw groep koppelen aan jouw bericht of bijeenkomst. Het document komt dan ook direct onder de documenten van jouw groep te staan.

  1. Ga naar het bericht / de bijeenkomst via het desbetreffende tabblad of via het 'Dashboard'

  2. Klik op het bericht of de bijeenkomst

  3. Klik op de grijze knop 'Documenten'

  4. Klik op een van de knoppen links bovenin:

    'Nieuw document' (als jouw document nog niet in Semble staat)

    - Klik op 'Selecteer document' of sleep het gewenste document naar naar het scherm

    - Vul de naam van het project in waar dit document bij hoort

    - Geef aan voor welke groep dit document zichtbaar moet zijn. Je kunt hier alleen maar kiezen voor de groep waarin het bericht of de bijeenkomst is aangemaakt.

    - Klik op de groene knop 'Toevoegen'

    'Bestaand document' (als jouw document al wel in Semble staat)

    - Zoek het juiste document op via de zoekfunctie

    - Klik op de groene knop 'Toevoegen aan reactie'

  5. De documenten zijn nu gekoppeld aan het bericht of de bijeenkomst. Klik op het kruisje links bovenin om terug te gaan naar het overzicht