Herken je als ondernemer de volgende situatie? Met je bedrijf ben je lid van de lokale ondernemersvereniging. Daarnaast ben je aangesloten bij de organisatie die voor de bedrijven in jouw directe omgeving een aantal zaken collectief regelt, bijvoorbeeld de beveiliging van het bedrijventerrein. Op het bedrijventerrein zou je ondertussen als ondernemers best meer kunnen en willen samenwerken. Jouw dak biedt bijvoorbeeld heel veel ruimte voor zonnepanelen, meer dan je zelf nodig hebt. Er is wel eens gesproken over parkmanagement, het opzetten van een ondernemersfonds of een Bedrijven Investeringszone (BIZ). Tijdens innovatietafels worden er met collega-ondernemers, gemeenten en andere stakeholders oplossingen bedacht voor gezamenlijke uitdagingen.
De moraal van dit verhaal? Met jouw bedrijf neem je deel aan tal van groepen waarin kennis en informatie samen komen. Berichten, documenten, verslagen, etc., kortom informatie die bewaard moeten blijven en die bij voorkeur altijd en overal toegankelijk moet zijn. Op je PC, laptop, tablet en telefoon. Hoe handig zou het zijn wanneer deze groepen hiervoor gebruik zouden maken van hetzelfde krachtige samenwerkingsplatform? Dit is er. Semble! Eenvoudig en -in de instapversie- kosteloos in gebruik.
Met Semble combineer en beheer je simpel jouw betrokkenheid bij alle ondernemersinitiatieven in jouw stad of regio. Je deelt informatie, plannen en rapporten, werkt samen aan documenten, organiseert vergaderingen of zoekt contact met collega-ondernemers. Voor ieder initiatief maak je een Semble aan of haak je in bij een bestaande Semble. Al jouw Sembles komen in jouw eigen portaal bij elkaar.